자유게시판

Yasadışı Bahis Cezası Suçu Ve Cezası 2024

profile_image
Valorie
2024.10.21 06:41 4 0

본문

Spor Toto Teşkilat Başkanlığı’nın yetki verdiği lisanslı siteler dışında yurtiçi veya yurtdışı fark etmeksizin bahis ve şans oyunu oynatmak, oynanmasına yer ve imkan sağlamak 7258 sayılı Kanun m.5/1-b uyarınca suç olarak öngörülmüştür. Anılan madde uyarınca yasadışı bahis sitesi açma suçu dört yıldan altı yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır. Ayrıca yasadışı bahis ve şans oyunlarını oynamak da 7258 sayılı Kanun md.5/1-d hükmü ile bir kabahat olarak düzenlenmiştir.

Yasa Dışı Bahis Suçları Ve Yasa Dışı Bahis Oynamanın Cezası Nedir?



Zira bu değişikliğin Temmuz 2018 KHK sı ile geldiği düşünülürse henüz uygulaması yeni olan bir kanundur. Dolayısı ile bununla ilgili işlemler olacaktır ki şuanda dosyada gizlilik kararı olan ve binlerce şüphelisi olan büyük bahis soruşturması İstanbul Başsavcılığınca yürütülmektedir. Bu sayılan fiilleri işleyen kişiler için aşağıda yasadışı bahis cezası başlığında ayrıntılarına değineceğimiz cezalar öngörülmüştür. Burada sayılan fiiller yasadışı bahis oynatma suçunun bir anlamda nitelikli halleri olarak kabul edilebilir.

Ankara Ceza Mahkemeleri İletişim, Adres Ve Telefon Bilgileri



Bu durum yasadışı kumar faaliyeti ile insanları dolandıran kişilerce kullanılmakta ve hakkını aramaya çalışan kişiler korkutma yöntemi ile şikayette bulunmaları halinde büyük cezalarla karşılaşacakları yönünde yanlış yönlendirilmektedir. İnternette yasadışı bahis oynadığı için haklarında 100’er TL idari para cezası uygulanan binlerce kişi olduğu yönünde haberler dolaşmaktadır. Ancak yukarıda da belirttiğimiz üzere bu Kabahatler Kanunu içerisinde düzenlenen kumar oynama kabahatidir. Yasadışı bahis ve kumar oynama nedeniyle verilen idari para cezalarına karşı itiraz etmek mümkündür. İdari para cezasına ilişkin kararının iptali için, kararın tefhim veya tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde Sulh Ceza Hâkimliğine itiraz edilmelidir.

Yasa Dışı Bahis Oynama Cezası Nereden Öğrenilir?



Ancak, hükümlü istediği zaman para cezasını ödeyerek hapis cezasından kurtulabilir. İllerde vali, ilçelerde ise kaymakam tarafından takdir edilen para cezalarının mülki idari amir tarafından düzenlenebileceği kabul edilir. Ancak ilk defa yasadışı bahis oynama suçunu işleyen kimselere alt sınırdan ceza verildiği gözlemlenir. Cezanın arttırılmasında suçun tekrarı rol oynarken bahis oynanan paranın miktarı da önemlidir.

Kanun md.5’te düzenlenen suçların olası kastla işlenip işlenemeyeceği sorunu, ancak suçun kanuni tipinde yer verilen hukuka aykırılığın işlevinin incelenmesi ile mümkündür. Hukukumuzda bazı suçlarda, hukuka aykırılık unsuruna suçun kanuni tipinde yer verildiği görülmektedir. 7258 sayılı Kanun md.5’te düzenlenen fiillerin de ancak "kanunun verdiği yetkiye dayalı olmaksızın" işlenmesi halinde suç teşkil edeceği belirtilerek, hukuka aykırılığa suç tipinde de özel olarak yer verilmiştir. Suçun kanuni tipinde özel olarak belirtilen hukuka aykırılığın işlevi tartışmalıdır. Bir görüşe göre, hukuka aykırılık unsuruna suçun kanuni tipinde yer verildiğinde; kanun koyucu, bu suçta failin kastının hukuka aykırılığı da kapsayıp kapsamadığının özel olarak incelenmesini istemektedir. Bu nedenle de bazı yazarlara göre böyle bir durumda suç ancak doğrudan kastla işlenebilir. İkinci bir görüşe göre, suç tipinde hukuka aykırılığa yer verildiğinde bir ayrım yapılmalı, hukuka aykırılığın tipiklikle yakınlığı ve failin bu unsura bu amaç ve saikle yaklaşıp yaklaşmadığı hususunda değerlendirme yapılarak sonuca ulaşılmalıdır.

Söz konusu suçun daha ağır cezayı gerektiren nitelikli hallerindeyse dava zamanaşımı süresinin dosya ve delil durumuna göre uzaması mümkündür. Eşya müsaderesi, suçun işlenmesinde kullanılan eşyaların zorla devlet tarafından el konulması anlamına gelir. Kazanç müsaderesi ise suçun işlenmesi sonucu elde edilen gelirlere veya suçu oluşturmak için elde bulundurulan maddi değerlere ve menfaatlere el konulmasını ifade eder.

Yasadışı bahis oynama, oynatma, reklamını yapma, para transferine aracı olma ve yurt dışı yasadışı oyunlarına Türkiye’den katılım sağlama suçları, yani 7258 sayılı yasanın 5. Maddesinde gösterilen suçlar, takibi şikayete bağlı suçlar değildir. Bu bağlamda bunların şikayet edilmesi değil ihbar edilmesi söz konusu olur.

Özellikle, ceza miktarlarının yüksekliği ve sürekli olarak artan yasa dışı bahis faaliyetleri göz önünde bulundurulduğunda, bu durum, gerek bireysel gerekse toplumsal düzeyde ciddi sonuçlar doğurabilmektedir. Zaman aşımının nasıl hesaplandığı ve hangi durumlarda devreye girdiği konusunda net bir bilgi buraya git sahibi olmak, bu cezalarla karşılaşan kişiler için oldukça önemlidir. Hukuk sisteminde, yasa dışı bahis siteleri dışı bahis ile ilgili çeşitli yaptırımlar mevcutken, bu yaptırımların hukuki anlamda geçerliliği ve dolayısıyla kişilerin üzerine gelecek olan para cezalarının uygulanması, baştan sona detaylı bir şekilde incelenmelidir.

댓글목록 0

등록된 댓글이 없습니다.

댓글쓰기

적용하기
자동등록방지 숫자를 순서대로 입력하세요.