자유게시판

برند و برندسازی چیست؟

profile_image
Charley Kern
2024.09.24 18:43 23 0

본문

چرا سایت شخصی ؟
ساخت وب‌سایت شخصی روشی برای معرفی کسب‌و‌کار و نمونه کارها می‌باشد که به صورت مستقیم امکان دریافت نظرات دیگران را فراهم کرده و در طیف وسیعی ارتباطات گسترده‌ای به ارمغان می‌آورد که در برندسازی یک شخص تاثیر بسیاری دارد.

control-arti-blog-0002.webpسایت‌ها در واقع ویترین مجازی بشمار می‌آیند و در آینده نزدیک اگر تجارت شما در اینترنت نباشد تجارت شما از بین خواهد رفت !

teck-seo-blog-pic-ding-001.webpامروزه طراحی سایت به ۲ شیوه کدنویسی با زبان‌های برنامه‌نویسی وب و یا طراحی به کمک سیستم‌های مدیریت محتوا انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که اپل و همه‌ی رقبای آن که در بازار حضور دارند، ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند. چون اگر چنین نبود، کسب و کار آن‌ها دوام و بقا پیدا نمی‌کرد.
بحث ما در این‌جا به مقایسه‌ی حجم ارزش افزوده‌ی ایجادشده اشاره دارد.
مفهوم خلق ارزش در ادبیات مدیریت و کسب و کار

دیدیم که ارزش افزوده از نگاه اقتصاددان‌ها، به تفاوت قیمت فروش و بهای عوامل تولید وابسته است. این نگرش را می‌توان ارزش افزوده از دید عرضه‌کننده نامید.
اما وقتی در مدیریت و کسب و کار از خلق ارزش صحبت می‌کنیم، منظورمان الزاماً ارزش افزوده از دید عرضه‌کننده نیست. بلکه اغلب به ارزش افزوده از دید مشتری یا خریدار توجه داریم:
ارزش افزوده از دید مشتری

در حقیقت باید بپذیریم که نمی‌توان برند را تعریف کرد. هر تعریفی ارائه دهید، عده‌ای راضی و عده‌ای ناراضی خواهند شد.
یک روش شانه خالی کردن از زیر بار این مسئله، آن است که بیست یا سی تعریف برند را فهرست کنم و به شما ارائه بدهم. اما چنین سبکی بیشتر به درد کتاب‌های مرجع و هندبوک‌ها می‌خورد و کار ما را راه نمی‌اندازد.
بنابراین، از میان انبوه تعریف‌های ارائه شده، چند مورد را که مفید است، انتخاب کرده‌ام و مطرح می‌کنم.
این موضوع را به خاطر داشته باشید که ادعایم این نیست که تعریف برند در این چند مورد خلاصه می‌شود، بلکه تأکیدم بر این است که وقتی اصطلاح برند را به کار می‌برم، این تعریف‌ها را مد نظر دارم:
برند یعنی قول و قرار

برند می‌تواند یک ابزار تمایز باشد و فرد، سازمان یا محصولی را نسبت به رقبایش، متمایز کند. این تمایز، می‌تواند ریسک مخاطب و یا مشتری را کاهش دهد.
فرض کنید شما می‌خواهید یک دوربین عکاسی بخرید. ده‌ها شرکت در حال عرضه‌ی محصولات خود هستند. می‌توانید ساعت‌ها و روزها وقت بگذارید و بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ محصولات همه‌ی آن‌ها را بیابید و مقایسه کنید و در نهایت، یکی را بخرید.
اما می‌توانید به دو یا سه برند برتر بازار مثلاً Nikon و Canon و Sony تکیه کنید و فقط محصولات آن‌ها را ببینید.
شما با این کار، ریسک خرید خود را کاهش داده‌اید. صاحب برند هم، منفعت مادی حاصل از برند خود را کسب کرده است.
برند هم‌چنین می‌تواند به ابزاری برای بیانِ خود (self-expression) و تأیید خود (self-confirmation) تبدیل شود. ما بسیاری از برندها را انتخاب می‌کنیم تا نشان دهیم به یک قبیله‌ی خاص تعلق داریم و یا به چند قبیله‌ی دیگر، تعلق نداریم. به همین خاطر، کسی که طرفدار حیوانات است، ممکن است لوازم آرایشی خود را از برندی که تست‌های خود را روی حیوانات انجام می‌دهد، خریداری نکند. و باز به همین خاطر است که شما از میان صدها موسسه‌ی خیریه، یکی را انتخاب می‌کنید و دیگران را کنار می‌گذارید. بحث شما فقط کمک کردن نیست. شما برندی را انتخاب می‌کنید که با اصول و ارزش‌های شما سازگار باشد و دغدغه‌های شما را منعکس کند.
برند می‌تواند اعتمادسازی کند. وقتی مشتری یا مخاطب، وعده‌ی یک برند را می‌داند، هنگام خرید، تحقیقات کمتری می‌کند و سریع‌تر تصمیم می‌گیرد. آیا تا به حال پیش آمده که یک خریدار بنز، از فروشنده یا یک خریدار دیگر بپرسد: بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ آیا در سر بالایی‌ها، کولر این ماشین جواب می‌دهد؟
به این کارکرد برند، ایجاد میان‌بُر (Shortcut) می‌گویند. یعنی برند قوی، بسیاری از سوالات مخاطب را از همان ابتدا حل می‌کند و پاسخ می‌دهد و مخاطب می‌تواند بسیار سریع‌تر و ساده‌تر، تصمیم خرید خود بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را نهایی کند.
به عبارتی می توان برند را ارزش خالص کل اعتمادی که در اثر فعالیت‌های بازاریابی از گذشته تا این لحظه، در ذهن مشتری نسبت به ما شکل گرفته است نامید.
نکته‌ی کلیدی در بحث کارکردهای برند این است که برند قوی، هم برای صاحب برند مفید است و هم برای مشتری.
برند برای صاحب برند، یک مزیت رقابتی می‌شود و ارزش اقتصادی خلق می‌کند. برای مشتری هم، ابزاری می‌شود که انتخاب و تصمیم‌گیری را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند و از ریسک‌ها و نگرانی‌هایش می‌کاهد.
محبوبیت برند

댓글목록 0

등록된 댓글이 없습니다.

댓글쓰기

적용하기
자동등록방지 숫자를 순서대로 입력하세요.