آژانس دیجیتال مارکتینگ
Benny
2024.09.26 11:41
3
0
본문
زمانی که از یک سایت آدرسی را بخواهیم که وجود ندارد با یک خطا مواجه میشویم. یک پیغام با این مضمون که صفحه موردنظر شما در این سایت وجود ندارد نشان داده میشود. به این Page، صفحه 404 میگویند.
در حالت کلی دیدن این صفحه برای کاربر خوشایند نیست و تاثیر منفی در ذهنش میگذارد. حالا اگر صفحه ۴۰۴ ما آنقدر جذاب باشد که کاربر چیزی که میخواسته را فراموش کند، میتوانیم بازی را برگردانیم. یک صفحه اختصاصی ۴۰۴ باید چند نکته را رعایت کند. نکات زیر را مدنظر داشت باشید:
به صفحه دریافت کننده لینک اعتبار می افزاید و رتبه بندی در موتورهای جستجو را بهبود می بخشد.
به دامنه دریافت کننده لینک اعتبار و ارزش افزوده و به صفحات آن دامنه اجازه می دهد تا رتبه خود را تا حدی بهبود ببخشند.
انکرتکست یا متن لنگر لینک، موضوع محتوای وب سایت را به موتور جستجو و به طور خاص صفحه دریافت کننده لینک نشان می دهد.
کاربران بر روی لینک ها کلیک می کنند و در نتیجه ترافیک به اصطلاح ارگانیک یا مستقیم برای سایت ایجاد می شود.
در دنیای امروز ما با انواع برندها احاطه شدهایم، پس دانستن اینکه برند و برندسازی چیست یکی از موضوعات مهم قرن جدید محسوب می شود.
وقتی از برند حرف میزنیم، منظورمان فقط برندهای بزرگ بینالمللی مانند اپل و آمازون و گوگل و کوکاکولا نیست، بلکه برندهای کوچکتر ملی و محلی هم در این دسته هستند. برندهای موچکتری که با هم در رقابت هستند تا سهم خود را از سبد زندگیمان کسب کنند.
با استناد به تعریف گوگل، سایت مپ یک فایل است که اطلاعاتی درباره انواع صفحات، فایلها، ویدئوها، عکسها و … از سایت تهیه کرده و روابط بین آنها را نشان میدهد. Sitemap به خزندههای موتور جستجو کمک میکند سایت شما را بهتر درک کنند. یک سایت مپ میتواند حاوی اطلاعات مفیدی برای موتورهای جستجو باشد. اما یک نکته را فراموش نکنید.
داشتن Sitemap همیشه اجباری نیست و نداشتن آن هم برای سایت فاجعه به حساب نمیآید.
بسیاری از سایتهای فعال در سراسر دنیا هیچ سایتمپی ندارند. اما این دلیل نمیشود که گوگل آنها را نادیده بگیرد. برعکس این موضوع هم صدق میکند. یعنی داشتن sitemap هم مهر تاییدی بر ایندکس شدن تمام صفحات توسط گوگل نیست. گوگل سایتمپ را برای موارد زیر پیشنهاد میدهد:
مثلاً BMW این وعده را به مشتریان خود میدهد که نهایت لذت رانندگی را تجربه میکنند یا Lego به مخاطبان خود وعده میدهد که بازی بیپایان را تجربه خواهند کرد.
البته وعده و قول قرار نیست رسماً در قالب شعار اعلام شود. قول و قرار چیزی است که در ذهن شما شکل میگیرد.
مثلاً با خودتان به وعدهی مکدونالد فکر کنید. عهد مکدونالد از جنس هیجان و احساسات و تجربهی شگفتانگیز نیست. بلکه یک تعهد عملکردی مشخص است: دیجی دینگ یک غذا با کیفیت معقول و با قیمت مقبول. غذایی که طعم آن را میشناسید و در بیگانهترین سرزمینها هم، طعم بیگانهای نخواهد داشت.
برند یعنی یادآوری
User-Agent: *
Allow: طراحی وب سایت /wp-content/uploads/
Disallow: /wp-content/plugins/
Disallow: آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجی دینگ /wp-admin/
Disallow: تبلیغات /readme.html
Sitemap: http://www.example.com/post-sitemap.xml
Sitemap: تبلیغات http://www.example.com/page-sitemap.xml
یک نکته بسیار مهم. همین الان این را ملکه ذهنتان کنید. قبل از اینکه عمیقتر وارد مباحث سئو شده و به صورت تخصصی این کار را شروع کنید. باید بدانید که سئو، ساختن یک سایت برای موتور جستجو نیست. همه چیز یک رسانه مثل یک وبسایت به کاربرانش بستگی دارد و شما باید همیشه به فکر کاربران باشید. نباید تمام فکر و ذکرتان تولید محتوایی باشد که گوگل عاشقش میشود. شما باید روی کاربر و نیازهاش تمرکز کنید.
در حالت کلی دیدن این صفحه برای کاربر خوشایند نیست و تاثیر منفی در ذهنش میگذارد. حالا اگر صفحه ۴۰۴ ما آنقدر جذاب باشد که کاربر چیزی که میخواسته را فراموش کند، میتوانیم بازی را برگردانیم. یک صفحه اختصاصی ۴۰۴ باید چند نکته را رعایت کند. نکات زیر را مدنظر داشت باشید:
به صفحه دریافت کننده لینک اعتبار می افزاید و رتبه بندی در موتورهای جستجو را بهبود می بخشد.
به دامنه دریافت کننده لینک اعتبار و ارزش افزوده و به صفحات آن دامنه اجازه می دهد تا رتبه خود را تا حدی بهبود ببخشند.
انکرتکست یا متن لنگر لینک، موضوع محتوای وب سایت را به موتور جستجو و به طور خاص صفحه دریافت کننده لینک نشان می دهد.
کاربران بر روی لینک ها کلیک می کنند و در نتیجه ترافیک به اصطلاح ارگانیک یا مستقیم برای سایت ایجاد می شود.
در دنیای امروز ما با انواع برندها احاطه شدهایم، پس دانستن اینکه برند و برندسازی چیست یکی از موضوعات مهم قرن جدید محسوب می شود.
وقتی از برند حرف میزنیم، منظورمان فقط برندهای بزرگ بینالمللی مانند اپل و آمازون و گوگل و کوکاکولا نیست، بلکه برندهای کوچکتر ملی و محلی هم در این دسته هستند. برندهای موچکتری که با هم در رقابت هستند تا سهم خود را از سبد زندگیمان کسب کنند.
با استناد به تعریف گوگل، سایت مپ یک فایل است که اطلاعاتی درباره انواع صفحات، فایلها، ویدئوها، عکسها و … از سایت تهیه کرده و روابط بین آنها را نشان میدهد. Sitemap به خزندههای موتور جستجو کمک میکند سایت شما را بهتر درک کنند. یک سایت مپ میتواند حاوی اطلاعات مفیدی برای موتورهای جستجو باشد. اما یک نکته را فراموش نکنید.
داشتن Sitemap همیشه اجباری نیست و نداشتن آن هم برای سایت فاجعه به حساب نمیآید.
بسیاری از سایتهای فعال در سراسر دنیا هیچ سایتمپی ندارند. اما این دلیل نمیشود که گوگل آنها را نادیده بگیرد. برعکس این موضوع هم صدق میکند. یعنی داشتن sitemap هم مهر تاییدی بر ایندکس شدن تمام صفحات توسط گوگل نیست. گوگل سایتمپ را برای موارد زیر پیشنهاد میدهد:
مثلاً BMW این وعده را به مشتریان خود میدهد که نهایت لذت رانندگی را تجربه میکنند یا Lego به مخاطبان خود وعده میدهد که بازی بیپایان را تجربه خواهند کرد.
البته وعده و قول قرار نیست رسماً در قالب شعار اعلام شود. قول و قرار چیزی است که در ذهن شما شکل میگیرد.
مثلاً با خودتان به وعدهی مکدونالد فکر کنید. عهد مکدونالد از جنس هیجان و احساسات و تجربهی شگفتانگیز نیست. بلکه یک تعهد عملکردی مشخص است: دیجی دینگ یک غذا با کیفیت معقول و با قیمت مقبول. غذایی که طعم آن را میشناسید و در بیگانهترین سرزمینها هم، طعم بیگانهای نخواهد داشت.
برند یعنی یادآوری
User-Agent: *
Allow: طراحی وب سایت /wp-content/uploads/
Disallow: /wp-content/plugins/
Disallow: آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجی دینگ /wp-admin/
Disallow: تبلیغات /readme.html
Sitemap: http://www.example.com/post-sitemap.xml
Sitemap: تبلیغات http://www.example.com/page-sitemap.xml
یک نکته بسیار مهم. همین الان این را ملکه ذهنتان کنید. قبل از اینکه عمیقتر وارد مباحث سئو شده و به صورت تخصصی این کار را شروع کنید. باید بدانید که سئو، ساختن یک سایت برای موتور جستجو نیست. همه چیز یک رسانه مثل یک وبسایت به کاربرانش بستگی دارد و شما باید همیشه به فکر کاربران باشید. نباید تمام فکر و ذکرتان تولید محتوایی باشد که گوگل عاشقش میشود. شما باید روی کاربر و نیازهاش تمرکز کنید.
댓글목록 0